Hollywood Vampires @ Tivoli, Copenhagen, 2018-06-08 [Concert Review]

Hollywood Vampires - Tivoli, Copenhagen, 2018-06-08

Problemet med denne Hollywood Vampires koncert var, at der ikke burde have været noget problem. Hvis man kommer 2-3 timer før, så burde der slet ikke være noget. Det var der heller ikke logistisk. Stedet var fyldt op med små 16-18 årige Depp fluer på en lort og nysgerrige pensionister, men vi stod helt fint oppe foran, med øl og shots, og vi var klar til Alice Cooper and the boys, som inkluderer en Johnny Depp og en Joe Perry for at nævne 2 af dem.

Fra første sekund gik det desværre galt. Alices mikrofon var helt fucked. Nå men, den fixer lydmanden da bare! Nix. Faktisk var mikrofonlyden lort under HELE koncerten. Ja, der var lyd igennem, specielt når han talte eller sang helt ind i apparaturet, men ellers var det vist bare mest lort. Uprofessionelt ad helvede til, af hvem der nu havde skylden. Det må simpelthen ikke ske. Lyden var ellers god oppe foran, og selvom de altid spiller latterligt lavt i Tivoli, så var det heller ikke et problem, hvor vi stod.

Johnny Depp gjorde det bestemt fint, han sang Bowies "Heroes" og spillede ganske udmærket på sin guitar. Der var også trommesolo, en godkendt hyldest til Lemmy og Motörhead med "Ace of Spades", og flere gamle Cooper klassikere: "I'm Eighteen", "School's Out" med ballonjagt, og "7 & 7 is" (et Special Forces cover af et cover). Der var velkendte covernumre, heriblandt numre fra Hollywood Vampires første album (desværre ikke min favorit "Jeepster", men mange andre fede ting), og der var også et par numre, som måske ender på bandets andet album, som skulle være i støbeskeen.

Hollywood Vampires er Alices hobbyprojekt, og det er tydeligt for enhver, at de alle har det pisse sjovt med det. Kan godt være, at det er på en makaber baggrund, alle Alices venner drak/skød sig jo ihjel, men han har tydeligvis fundet nogle gode nye legekammerater, som slet ikke er døde endnu. Desuden har Alice jo altid gjort grin med de døde. Det må man nemlig godt, for så bliver de husket.

Jeg ville gerne være mere begejstret her bagefter, men jeg sidder mest tilbage med et stort had mod lydmændene. Inkompetence er een ting, men ikke at rette op på sine egne fejl undervejs, er uendeligt meget værre. Må I blive fyret, og leve som pantsamlere i Tivoli resten af livet. Vi ses bare næste gang, Alice. We love you to death! (Og 70 år er ingen alder, når man er en levende legende.)

My Video:

"Heroes" (Depp on vocal)

Hollywood Vampires - Heroes (Tivoli 2018-06-08) from KPs video nightmare on Vimeo.

Rating: 3

Band: Hollywood Vampires

Venue: Tivoli (Plænen), Copenhagen, DK

Concert Date: 2018-06-08

Setlist:

I Want My Now, Raise the Dead, I Got a Line on You, 7 and 7 Is, My Dead Drunk Friends, Five to One / Break On Through, The Jack, Ace of Spades, Baba O'Riley, drum solo, As Bad As I Am, The Boogieman Surprise, I'm Eighteen, Combination, People Who Died, Sweet Emotion, Bushwackers, "Heroes", Train Kept A-Rollin', School's Out.

Ticket Price (DKK): 175

Updated: 2018-06-09 11:52

Created: 2018-06-09 11:37